1.4.09

Άγγλος Καθηγητής/Καθηγήτρια με Ελληνικό Γαϊδούρι/Μουλάρι

Οδηγίες για Έλληνες μαθητές/φοιτητές/σπουδαστές
Handbook of British teachers

Δεν ξέρω αν κάποιος από εσάς πέτυχε στο διάβα του καθηγητή από την Μεγάλη Βρετανία. Για αυτή την καλή τύχη φρόντισε η μανούλα μου από μικρή. Είτε είναι από το Λονδίνο, είτε από την επαρχία. Οι δεύτεροι απλά είναι λίγο πιο φιλικοί και λιγότερο ψώνια εκτός δουλειάς πάντα.
Με κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις, είναι όλοι ίδιοι. Στην αρχή τα παρουσιάζουν τόσο απλά, όλα. Με την ελληνική συμπεριφορά λες "¨Ελα, μωρέ!" . Μετά ζορίζουν τα πράγματα γιατί θέλουν να δουν δουλειά από εσένα. Λες "Εντάξει, μια ψυχή που είναι να βγει, θα τα ετοιμάσω να τελειώνουμε." Περήφανα τους τα παρουσιάζεις.
Και εκεί ξεκινάνε τα πανηγύρια. Γιατί φυσικά εντάξει καλούτσικο είναι αυτό που έκανες αλλά γιατί δεν διάβασες καλύτερα τις οδηγίες/ την υποσημείωση/ ψυχανεμίστηκες τι ήθελε να πει εδώ ο ποιητής. Στις χειρότερες περιπτώσεις κάτι που σου έχουν δώσει "χαλαρά" να το κάνεις, και το έχεις αντιμετωπίσει έτσι, γίνονται Τούρκοι (ναι, οι Άγγλοι) που δεν το ετοίμασες για την Βασίλισσα γλυμμένο και κορνιζαρισμένο. Μην διανοηθείς να πεις ότι αυτοί δεν σου τόνισαν την σοβαρότητα γιατί εκεί την έχει ^&*%$#.
Τα σχόλια που κάνουν αν είναι στα κέφια τους και αν πέσεις σε καλό άνθρωπο είναι πως αυτό που έκανες δεν κάνει την διαφορά και άλλα γλυκανάλατα βρετανικά με απαξιωτικό ύφος. Όπως πολύ σωστά λέει και ένας φίλος μου Γάλλος "οι Έλληνες σου πατάνε το κεφάλι και σου λένε πως δεν μπορείς να πας παραπέρα, οι Βρετανοί σου πατάνε το κεφάλι κάτω από το νερό για να δούνε πόσο μπορείς να μείνεις χωρίς ανάσα."
Και ξαναπροσπαθείς. Γιατί είσαι μουλάρι που ενίοτε γίνεται γαϊδούρι. Ελληνικότατο αγαπημένο ζωάκι πολύ υπομονετικό και εργατικό. Σου λένε πως κάτι έκανες αλλά εφόσον έχεις τόσο ελεύθερο χρόνο γιατί δεν εξασκείσαι και άλλο; Γιατί έχω προσωπική ζωή και δεν είμαι ξενέρωτη θες να τους πεις, αλλά τους χαμογελάς συμφωνώντας γιατί τους έχει μάθει.
Ξαναπροσπαθείς και σου λένε πως βελτιώθηκες αλλά αφού έχεις δυνατότητες γιατί δεν δοκιμάζεις και αυτό;
Μην τους ρωτήσεις τι να άλλο να κάνεις δηλαδή μπας και ξεμπλοκάρεις γιατί εκεί παίρνεις την απάντηση που μου έδινε και η μαμά μου και με εκνεύριζε γιατί ήξερα ότι ήξερε και δεν μου έλεγε. "Think! Think deeper!" Και εκεί κρασάρεις διότι ο γαϊδουράκος θέλει και το καροτάκι του για να πάει μπροστά! Και είσαι και Ελληνίδα, σου βγαίνει το "'Αι σιχτίρ, αν δεν είμαι για να το κάνω, ας μην το κάνω, τι παιδεύομαι τζάμπα;" Και είσαι και ελληνικό, κοινωνικό ζώο, μέσω του διαλόγου σου βγαίνουν όλα.
Αλλά επειδή είσαι και γαϊδούρα, περνάς στην αντεπίθεση. Τους ρωτάς με το πιο αθώο βλέμμα κάτι που δεν ξέρουν ή κάτι δύσκολο να στο εξηγήσουν. Ή μάλλον ζήτα να σου εξηγήσουν αυτό που σου είπαν. Ρώτα ΓΙΑΤΙ. Εκεί τους έχεις. Έχουν γίνει Βούδες υπομονής και θα σκάσουν μέχρι να καταλάβεις. (Έχει χαθεί βέβαια και όλος ο χρόνος του μαθήματος και δεν πρόλαβαν να σου δώσουν εργασίες, μουαχαχαχαχα!). Επίσης πούλα φύκια για μεταξωτές κορδέλες σε θεωρητική βάση, κάνε κάτι απλό και τεκμηρίωσε το με φιλοσοφία. Ναιιιι.... Εκεί τό 'χεις! Βάλε και λόγια από έναν Έλληνα και έναν δυτικό φιλόσοφο και αν μη τι άλλο έχεις κάνει "έρευνα".
(Εδώ πρέπει να ευχαριστήσουμε κάποια βιβλία που από την βαρεμάρα μας πέσαν στα χέρια μας στην εφηβεία.)
Μην κάνεις τα παρακάτω θανάσιμα λάθη ως μουλάρι. Μαντέψεις τι συμβαίνει με/σημαίνει κάτι χωρίς να κάνεις έρευνα και τους το δείξεις. Μην αργήσεις σε προθεσμία, μάθημα, χρόνο. Μην χρησιμοποιήσεις απίστευτες δικαιολογίες του &*(ου, εκτός και αν είναι αληθινά καλές και είσαι ταλεντάκι στην ηθοποιία. Μην διανοηθείς να πας για το τέλειο. Απλά θα φας τα μούτρα σου. Μην πεις πως δεν κατάλαβες. Ακόμα και αν όντως δεν κατάλαβες καλά, προτίμησε να μην πεις τίποτα. Και φυσικά ΠΟΤΕ, Ποτέ, ποτέ μην το παίξεις έξυπνος ακόμα και αν είσαι. Θα χρησιμοποιηθεί εναντίον σου. Θα σου κάνουν παρατήρηση πως προσπαθείς λιγότερο από τους άλλους και έχεις τα ίδια αποτελέσματα. (Ναι, έχει συμβεί.)
Κάνε τα παρακάτω ως γαϊδούρι. Καταρχάς ρώτα, ρώτα, ρώτα. Ρώτα και το και, και την τελεία και ξανά τα ίδια. Θα δεις ότι θα είναι πιο προσεκτικοί από ένα σημείο και μετά. Ζήτα την βοήθεια τους. Πρήξτους. Έχουν μεγάλες αντοχές και είναι και πρόθυμοι. Και επειδή είσαι Ελληνίδα και ευχάριστο ζώο με χιούμορ από την φύση σου, στην δίνουν αφού περνάνε καλά μαζί σου και επειδή όμως μπορείς να τους σκάσεις πιο πολύ από ότι σε σκάνε εκείνοι στο τέλος θα ενδώσουν στο επιθυμητό σου αποτέλεσμα (γιούπι!). Αν σε φτάσουν στο Αμήν, βάλε τα κλάματα. Χοντρόπετσος λαός από την φύση τους σοκάρονται με τον δικό μας ευαίσθητο και περήφανο ψυχισμό. Μετά όλα θα πάρουν τον δρόμο τους (και αυτός είναι ο δικός μου).
Τέλος, κάνε και αυτό που σου λένε γιατί ότι έχω μάθει καλά είναι κάτι που ζορίστηκα είτε το να ψάξω είτε να το σκεφτώ αντί αυτών που μου φέραν μπροστά μου έτοιμα για να μάθω.

Δεν ξέρω αν οι προσπάθειες μου αυτή την φορά θα ευοδώσουν, θα σας ενημερώσω πάντως για την επιτυχία στην πράξη των θεωριών μου. Feedback to the theory το λένε (Καλά, πουρές ο εγκέφαλος αυτές τις μέρες..).

11 σχόλια:

TeddyBoy είπε...

Δεν έχω προσωπική εμπειρία, αλλά απ' αυτά που λες, ένα πράγμα μόνο μου έρχεται στο μυαλό:
Μακάρι να ήταν και οι δικοί μας έτσι!

Μακάρι να προσπαθούσαν να μάθουν τους μαθητές να σκέφτονται και όχι να παπαγαλίζουν.

(αυτό το κόλπο με τα κλάματα πολύ υποχθόνιο πάντως, χεχεχε!)

indictos είπε...

Indeed Dear!

DRAMA QUEEN είπε...

@TeddyBoy
Κοίτα έχεις δίκιο σε αυτό που λες, απλά μια πιο ανθρώπινη προσέγγιση, ποτέ δεν έβλαψε κανέναν.

(Εννοείται!! Χαχαχα!)

@indictos
Oooooh!My lord Indi... delighted to have your approval!
:P

JD είπε...

πωπω!ελπιζω να ξεμπερδευεις με ολα αυτά!! πολυ χρησιμο πάντως...

(δεν έβαλα λέξεις όπως handy, handbook και walkthrough)

DRAMA QUEEN είπε...

JD
you are very funny! :D

Είμαι στην φάση που τους πρήζω τώρα και μου τα ξερνάνε (αφού κράσαρα και ξανασηκώθηκα δηλαδή). Αυτό είναι μόνο η αρχή που ζω... (Θα κλαφτώ περαιτέρω σε επόμενο post!)

Σοφία είπε...

Είχα πολλούς Άγγλους καθηγητές όταν μάθαινα αγγλικά (στο φροντιστήριο). Μια χαρά τα πήγαινα μαζί τους. Είχα φαίνεται από τότε τον σωστό ψυχισμό για αυτή τη χώρα χαχα!

Ανώνυμος είπε...

Εγώ είχα έναν κ μοναδικό καθηγητή Άγγλο στο πανεπιστήμιο... (κ να φανταστείς σπουδάζω Αγγλική φιλολογία μέσα σ΄όλα τ΄άλλα, έτσι;) κ τον λατρεύαμε ΟΛΟΙ.. το αμφιθέατρο ήταν ΠΑΝΤΑ γεμάτο! Καθόντουσαν μέχρι και στο πάτωμα ή στις σκάλες μόνο κ μόνο για να τον ακούσουν τη μιαμιση ώρα...
Άσχετο με το κείμενό σου βέβαια, αλλά μου τον θύμησες και έπρεπε να τον αναφέρω...
Σόρρυ, αλλά ως ατίθασο μου επιτρέπεται νομίζω μια φορά τουλάχιστον να είμαι offtopic! :P

Τα φιλιά μου καλή μου βασίλισσα :)

dominic είπε...

ti na pw?....epeidh einai h vdonada pou lew asxeta...tha pw mono auto:
GOD...save the Queen...thn Vivianne Westwood kai tous Sex Pistols!!


DRAMA QUEEN ....kisses!!;)

DRAMA QUEEN είπε...

@Σοφία
Πολύ τις ζήλευα αυτές τις συμμαθήτριες μου που κατάφεραν να δημιουργούν ουδέτερα εώς θετικά συναισθήματα σε αυτούς...

@ΑτίθασοΠνεύμα
Κι εμένα ένας καθηγητής που αγαπάω πολύ και έχουμε κρατήσει πολύ καλή σχέση Άγγλος είναι αλλά γενικά είναι οι εξαιρέσεις... BEWARE!

@domonic
LOL! (Όπως λέγαμε πάππου προς πάππου και στο χωριό μου άλλωστε! :P)
Για τους δύο τελευταίους θα προσευχηθώ μαζί σου!

Kisses to u, dear! :)

Και καλό ΣΚ να έχουμε όλοι!

Σοφία είπε...

Χαχαχα εμένα θα με ζήλευες πολύ τότε! Ήμουν το απόλυτο teacher's pet :-)

DRAMA QUEEN είπε...

Και το λες έτσι; Δημόσια;! :P
Χα! Χα!
Εγώ ήμουν το παράδειγμα πάντα. Είτε προς μίμηση, είτε προς αποφυγή. Σε μεσαίου τόνους δεν έπαιζα.

Καλό βράδυ :)